03.06.13 Treningsoppdatering

En liten treningsoppdatering etter stevnet i Maridalen:

Sue

27/5

Trente fvf og det å sitte lenge i us. Sitte i us var vanskelig hun hun hadde lett for å rygge alt for langt bak, og noen ganger satte hun seg ikke i det hele tatt da det var vått i gresset. Jeg ble litt irritert og dyttet til henne med helen. Jeg nappet henne litt i øret en gang også. Det var ikke helt, men nok til at hun begynte å dempe. Fvfen er litt som den har vært, ikke helt fokus hele tiden og litt treg til å sette seg. Hun blir lett vimsete under sakte mars. Hun er nesten mest fokusert under vendinger og springmarsj. Innkalling gikk veldig fint, bortsett fra at hun tjuvstarta en gang. Stå fra bevegelse går også greit, og hun er veldig kjapp med avstandsbelønning, hvor jeg sier værsågod etter å ha gått noen meter. Tok noen rep med musematta, og det går fint så lenge avstanden er rundt 4 m. Jeg synes det er vanskelig å strekke det særlig lenger, så jeg går nærmere og peker for å hjelpe henne. Bli liggende gikk bra, med litt piping denne gangen, men jeg venter alltid til hun slutter å pipe med å si værsågod eller begynne å gå inn. Hun lå i 1 min og 10 sek, 1 min og 40 sek og 2,5min. Det var jeg fornøyd med. Fiskepudding, kjøttpudding, saueleka og kattemat.

29/5

Trente i regnet på grusbanen på Åssiden. Trente fvf og hun var veldig dempet, gikkstort sett litt bak meg med lite kontakt. Prøvde å belønne når hun så opp. Trente litt bli sittende i us, og det gikk fint. Trente litt sitt og dekk, og det begge delen gikk ganske sakte. Bli liggende var vanskelig i regnet. Hun både satte seg ogg og reiste seg. Da gikk jeg tilbake tok henne i halsbåndet en meter eller to og prøvde på nytt. Hun dempet veldig, men jeg følte ikke selv at jeg var særlig hardhendt. Hun lå i 20 sek, 30 sek og 40 sek. Kjøttpudding, saueleka og kattemat.

Antall treninger i mai: 8

Juni:

3/6

Trente utafor hundeparken. Fvf gikk mye bedre i dag. Gikk flere vendinger med flere holdter og tempobytter mellom hver belønning. Øvde på å sitte lenge i us, og fikk flere fine rep. Hun prøvde også å legge seg et par ganger. Stå under marsj med avstandsbelønning går vedig fint. Går flere meter før hun får “værsågod”. På innkalling reiste hun seg et par ganger da jeg gikk fra henne, så jeg må nok øve litt på det separat. Selve innkallingen var fin, dog med litt kenguruhopp inn i us. Trente på sitt og dekk, med ca 1,5 m avstand. Det gikk bra i dag. Neddekk er enkelt, sitt litt vanskeligere. Hun fikk flere fine rep og jeg brukte avstandsbelønning på et par av oppsittene. Da var hun rask. På bli liggende gikk det veldig bra. Hun reiste seg en gang, men hun peip ikke noe i dag. Hun lå fint i 1 min, 2 min og 2,5 min.

Zira

27/5

Trente på Åssiden. Tok et par rep med apport, og den var veldig fin i dag.  Hun kom direkte inn begge ganger. Trente ruta, og det ble mye knot. Det som fnka best i dag var å rope “stå” da hun hadde forlabbee omtrent på streken på vei fra meg. Da havna hun omtrent i midten. Trente innkalling med stå. Og det ble faktisk et pat dobbeltkommandoer på selve innkallingen et par ganger, med selve ståen gikk bra på andre forsøk og etterpå. På første forsøk stoppet hun sent. Etterpå ble hun litt vel kreativ og prøvde å stoppe før jeg sa noe.Da bare kallet jeg på henne igjen, og hun fikk kun “stå” dersom hun kom i fin fart. Trente stå under marsj, og der satt hun seg på første førsøk, men da prøvde jeg bare igjen. Og etter det fikk hun flere fine rep. Trente litt avstand, der jg også har begynt å legge på et håndsignal. Hun var litt treg synes jeg, men satte seg opp. Og det gikk vel litt raskere etter et par rep. Øvde på å bli sittende i us. Trakk det opp til 15 sek. Fiskepudding, tennisball, saueleka og kattemat.

29/5

Trente ute i regner på gressbanen på Berskaug. Trente ruta, og den gikk veldig bra i dag. Roper jeg “stå” når hun har forbeina omtrent på streken på vei inn, stpper hun omtrent midt inni. Da jeg skulle trene fvf, brukte jeg ordet “fot”, noe hun helt klart ikke skjønte og hun prøvde både å sette seg og legge seg. Da gikk det opp for meg at det er jo “plass” jeg bruker på Zira, så den feilen var min. Da jeg sa plass funket det fint. Tok en dekk fra bevegelse, og det var ikke noe problem selv om det regnet. Tok noen oppsitt på avstandNoe hun gjorde, men var ganske treig. Alt i alt var jeg veldig fornøyd siden det gikk så bra med ruta (og det regnet). Kjøttpudding, saueleka, tennisball og kattemat. 

Antall treninger i mai: 7 

Juni:

3/6

Trente utafor hundeparken. Tok et par apporter. Første gangen slapp hun den for å snuse på vei tilbake. Hundre gangen gikk det bra. På ruta treffer hun stort sett nå, og det er jeg veldig fornøyd med. Tok en hel strålende innkalling med stå. Stå under marsj med ab. (avstandsbelønning) hvor hun fikk ta den etter at jeg hadde gått noe meter. Gjorde dette er par ganger, og det gikk veldig bra. Gikk rundt henne et par ganger da hun stod separat. Det gikk også bra. Trente litt sitt opp på avstand, og hun satt fint, men var litt treig. Hun ble mye raskere da jeg satt godbitskåla nærmere. Alt i alt var jeg fornøyd med dagens økt, selv om jeg tror de nye kjeglene mine har forsvunnet: s

Og noen bilder fra min instagram:

IMG_20130529_135115Hundesenger fra biltema er forbruksvare hos meg:p

IMG_20130530_230417På «badetur» med hundene på Røyken. En liten kjøretur herifra.

IMG_20130531_121358Sue

IMG_20130531_220611Utsikt fra leiligheten:)

Navnet mitt på instagram er Bontiac. Se gjerne bildene mine:)

Silje

Legg igjen en kommentar